16 lipca mija termin nadsyłania ilustracji na konkurs „Piórko”

10 lipca 2018

Do 16 lipca mają czas debiutujący ilustratorzy na przesłanie prac do drugiego etapu konkursu „Piórko 2018. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Aby wziąć w nim udział należy wykonać ilustracje obrazujące opowieść o Saju – małym chłopcu, mieszkającym w indyjskiej wiosce na skraju dżungli. Historia napisana przez Magdalenę Wiśniewską zwyciężyła w pierwszym etapie „Piórka”. Na autora najlepszych ilustracji czeka 100 tys. zł. Jeronimo Martins Polska, właściciel Biedronki, jest partnerem Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Wykonane dowolną techniką grafiki obrazujące  opowieść o Saju można nadsyłać do 16 lipca br. Konkursowe zgłoszenie musi składać się z jednej ilustracji na przednią okładkę wraz z czcionką tytułu oraz zestawu od pięciu do dziesięciu prac obrazujących wybrane fragmenty nagrodzonego tekstu. Prace ocenią przedstawiciele świata sztuki, którzy od lat zajmują się ilustracją dla dzieci. Wyniki konkursu dla ilustratorów poznamy 23 sierpnia br.

Do pierwszego etapu tegorocznej edycji „Piórka” zgłoszono ponad 3300 tekstów. Liczymy, że odzew ze strony ilustratorów będzie podobny. A jest o co walczyć! Zwycięzcy obu etapów konkursu otrzymają nagrody po 100 tys. zł. Dodatkowo ich prace – tekst i ilustracje – zostaną wydane w formie książki, która jeszcze w tym roku trafi do sklepów Biedronka w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy mówi Anetta Jaworska–Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska.

Laureatką pierwszego etapu tegorocznej edycji „Piórka” jest Magdalena Wiśniewska – absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, która uczy obcokrajowców języka polskiego oraz pracuje w postprodukcji filmowej. Jej opowieść o Saju urzekła jury niezwykle plastycznym, pobudzającym wyobraźnię językiem. – Dzięki tej bajce znikają bariery, które ograniczają nas na co dzień – uznali jurorzy.

Sieć Biedronka organizuje konkurs „Piórko” od 2015 r. Do tej pory w jego ramach ukazały się trzy książki dla dzieci: „Szary domek”, „Córka bajarza” i „Nieustraszony Strach na Wróble”. Wszystkie zostały entuzjastycznie przyjęte przez czytelników i sprzedały się łącznie w ponad 120 tys. egzemplarzy.

źródło: materiały prasowe firmy

 

Więcej informacji na temat tegorocznej edycji konkursu, w tym jego regulamin, można znaleźć na stronie internetowej: www.piorko2018.biedronka.pl.