11 partnerów FOB w 11. edycji Konkursu Raporty Społeczne

11 sierpnia 2017

Do 11. edycji konkursu na najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu zgłoszono rekordową liczbę publikacji. Wśród nadesłanych raportów 11 zostało przygotowanych przez partnerów Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Konkurs organizują Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte.

Nabór trwał do 7 sierpnia i odbywał się przez stronę raportyspoleczne.pl [zobacz statystki konkursu minionych edycji: http://bit.ly/2hJYbcE 

Głosowanie internautów na najlepsze Raporty Społeczne rusza w środę 16 sierpnia na stronie www.raportyspoleczne.pl.

Raporty zgłaszają instytucje, które je przygotowują. W tym roku wśród 44 raportów znalazło się 11 opracowanych przez firmy będące partnerami strategicznymi Forum Odpowiedzialnego Biznesu (kolejność alfabetyczna):

 

Bank Zachodni WBK S.A.

BGŻ BNP Paribas

CEMEX Polska Sp. z o. o.

ENEA S.A.

Kompania Piwowarska S.A.

Lafarge

Nestle Polska S.A.

Orange Polska (dawniej: Telekomunikacja Polska)

Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A.

Tauron Polska Energia S.A.

Tesco Polska Sp. z.o.o.

> Zobacz pełną listę zgłoszonych raportów społecznych

Głosowanie internautów

Wszystkie zgłoszone raporty zostaną opublikowane w „Bibliotece Raportów” na stronie raportyspoleczne.pl. Następnie przez witrynę odbędzie się głosowanie internetowe. Rozpocznie się 16 sierpnia i potrwa przez miesiąc. Raport z najwyższą liczbą głosów otrzyma nagrodę internautów. Ogłoszenie nagrody w tej i pozostałych kategoriach (nagroda główna, najlepszy debiut, nagroda dziennikarzy, nagroda Ministra Rozwoju, wyróżnienia) odbędzie się na początku października.

– To świetna informacja dla nas, organizatorów konkursu. Pokazuje, że firmom i organizacjom zgłaszającym raporty coraz bardziej zależy na prezentacji działalności z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Udział w naszym konkursie jest  taką  dodatkową szansą na szersze dotarcie z informacjami  o ich zaangażowaniu, pokazującą zarazem dbałość  o transparentną komunikację  działalności biznesowej. Wydanie raportu to także ważny element strategicznego podejścia do CSR – wymaga mobilizacji całej organizacji, pracy wielu ludzi i czasu, a więc odzwierciedla strategiczne podejście organizacji do kwestii odpowiedzialności – komentuje Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

– Zauważyliśmy, że coraz więcej firm raportuje dane niefinansowe zgodnie ze światowymi wytycznymi raportowania niefinansowego GRI, czy raportowania zintegrowanego IIRC. Około 80% spośród 44 raportów, które wezmą udział w tegorocznej odsłonie Konkursu Raporty Społeczne zostało przygotowywanych właśnie w oparciu o te standardy. Pierwsze raporty zintegrowane dotyczą branży bankowej, gdzie transparentność oraz pokazywanie wartości niefinansowej dla inwestorów i analityków ma wymiar szczególny. Cieszy nas fakt, że firmy coraz częściej starają się wykorzystać mobilizację rynku w postaci nowej ustawy o rachunkowości jako szansę a nie przymus. Również w tym roku zwycięskie raporty będą miały okazję zmierzyć się w konkursie Deloitte Green Frog Awards (GFA) – jedynym konkursie na najlepsze raporty niefinansowe w Europie Środkowej – mówi Irena Pichola, Partner Deloitte, Lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i w Europie Środkowej.

Konkurs Raporty Społeczne odbywa się od 2007 roku, a jego organizatorami są Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte. Głównym celem inicjatywy jest zwrócenie uwagi na znaczenie raportowania niefinansowego i wskazanie dobrych praktyk w tym zakresie. Dzięki konkursowi wyróżniane są przedsiębiorstwa, które nie tylko prowadzą działalność, biorąc pod uwagę interes społeczeństwa i środowiska, ale także potrafią w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny zaprezentować swoje dokonania w publikowanych raportach. Konkurs  przyczynia się do transparentności działań organizacji i podejmowania dialogu z interesariuszami, stanowi też dobre źródło inspiracji do tego, w jaki sposób raportować dane niefinansowe. Jest to ważne w kontekście wdrożonej w Polsce dyrektywy 2014/95/UE o ujawnianiu informacji niefinansowych i informacji dotyczących różnorodności przez niektóre duże jednostki oraz grupy.

***

Organizatorzy: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Deloitte

Patroni: Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Finansów, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

Patroni medialni: PAP Biznes, BE.NAVIGATOR, eGospodarka.pl, Kampaniespoleczne.pl, PRoto.pl