Zmiany klimatu kosztują – nowa kampania Banku BNP Paribas

8 listopada 2019

Dotyczy firmy: BNP Paribas Bank Polska,

Zmiany klimatu to obecnie jeden z najważniejszych tematów w debacie publicznej. Zaczynamy coraz bardziej odczuwać skutki nagłych zmian pogody. Długie susze, gwałtowne opady czy inne anomalie pogodowe przyczyniły się do tego, że w sklepach zauważamy coraz wyższe ceny produktów, szczególnie owoców i warzyw. To nie przyszłość, a rzeczywistość, z którą mierzymy się już dzisiaj. BNP Paribas Bank Polska jako Bank Zielonych Zmian porusza te kwestie i pokazuje, że od dawna są one szczególnie ważne dla firmy, dlatego też motywem przewodnim jesiennej kampanii są zmiany klimatu oraz ich konsekwencje.

– Żyjemy na kredyt pod zastaw Ziemi, a dług ekologiczny drastycznie wzrasta. Zapobieganie zmianom klimatycznym to obowiązek nas wszystkich – obywateli, firm i instytucji – mówi Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji, Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas. – Nie finansujemy nowych inwestycji węglowych, wspieramy zieloną energię, BNP Paribas jako Grupa jest emisyjnie neutralna dla środowiska. Ponadto, budujemy ekologiczną świadomość wśród naszych pracowników, oszczędzamy energię oraz finansujemy ekologiczne inwestycje. Troska o środowisko naturalne to jeden z kluczowych filarów odpowiedzialnego funkcjonowania organizacji. Nie bez przyczyny też BNP Paribas jest Bankiem zielonych zmian i firmą najbardziej odpowiedzialną społecznie w Polsce. W naszej kampanii chcielibyśmy dotrzeć do tych osób, dla których kwestie klimatyczne są równie ważne co, dla nas. Bo zmiany klimatu dotyczą każdego i każdy z nas będzie musiał za nie zapłacić.

W pierwszej fazie kampanii, która wystartowała 14 września br., główny nacisk Bank położył na zaintrygowanie odbiorców poprzez pokazanie bardzo wysokich cen wybranych produktów spożywczych, by wskazać, że tak mogą wyglądać w przyszłości ceny na skutek zmian klimatycznych, bo zmiany klimatu kosztują. W tym celu powstała specjalna strona www.zieleniak2040.pl. Partnerem akcji jest Carrefour.

Na potrzeby kampanii przygotowano spoty, które można obejrzeć w tv, kinie oraz internecie czy social mediach. Dodatkowo, akcja została wsparta outdoorem oraz różnymi działaniami niestandardowymi i lokalnymi.

W ramach drugiej odsłony kampanii powstała specjalna strona internetowa, na której bank zachęca do zaangażowania w akcję. Na niej można także sprawdzić, jak duży ślad węglowy pozostawia każdy z nas oraz jak temu przeciwdziałać. Znajdują się tam różne działania, które możemy zastosować, aby działać na rzecz środowiska.

Źródło: inf. pras.