Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Firma Coca-Cola HBC AG, będąca właścicielem działającej w Polsce firmy Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o. (dalej: Coca-Cola HBC albo Firma) i drugim pod względem wielkości sprzedaży rozlewcą napojów The Coca-Cola Company na świecie, opublikowała Zintegrowany Raport Roczny 2014 pod hasłem „Dobrze jest się dzielić – budowanie zaufania, dzielnie się radością”.
Jest to trzeci zintegrowany raport Firmy, przy czym po raz pierwszy w jednym dokumencie przedstawiono wszystkie aspekty działalności biznesowej, ładu korporacyjnego i działań na rzecz zrównoważonego rozwoju – uwzględniając relacje i działania podejmowane z partnerami.
– Wiemy, że nasz sukces jest ściśle związany z siłą witalną i dobrobytem naszych konsumentów i społeczności, w których działamy. Od ponad 10 lat stale udoskonalamy nasze podejście do zarządzania biznesem w sposób odpowiedzialny i zrównoważony tak, by mieć pewność, że zdobywamy zaufanie tworząc wartość dla wszystkich interesariuszy. Ta wartość jest w coraz większym stopniu kształtowana przez czynniki wykraczające poza wyniki finansowe, jak odpowiedzialność ekologiczna i społeczna, reputacja w społecznościach, które obsługujemy, zaangażowanie interesariuszy oraz inwestycje w rozwój naszych pracowników – przy czym wiemy, że wszystkie one przyczyniają się do stabilności naszego biznesu – powiedział Dimitris Lois Dyrektor generalny Coca-Cola HBC
Coca-Cola HBC dąży do tworzenia wartości poprzez wyniki osiągane przy najwyższym poziomie jakości, wydajności i troski. W 2014 r. osiągnęliśmy m.in. następujące wyniki:
W 2014 r. inicjatywy Firmy na rzecz zrównoważonego rozwoju skupiały się na trzech kluczowych obszarach: promocja zdrowia i dobrego samopoczucia, minimalizacja negatywnego wpływu na środowisko oraz przynoszenie korzyści społecznościom lokalnym. Najważniejsze efekty tych działań to m.in.:
Zdrowie i dobre samopoczucie
Minimalizacja negatywnego wpływu na środowisko
Przynoszenie korzyści społecznościom lokalnym
W 2014 r. Coca-Cola HBC stała się światowym liderem branży firm napojowych w indeksach zrównoważonego rozwoju Dow Jones World and Europe Sustainability, figuruje także w indeksie FTSE4Good od jego utworzenia w 2001 r. Firma otrzymała ponadto ocenę ratingową A od organizacji Carbon Disclosure Project (CDP) oraz została umieszczona w Global Climate Performance Leadership Index.
Raport „Dobrze jest się dzielić – budowanie zaufania, dzielenie się radością” jest zgodny z wytycznymi International Integrated Reporting Council (IIRC) oraz Global Reporting Initiative GRI 3.1. Jest wypełnieniem zobowiązania Coca-Cola HBC do informowania o postępach w realizacji inicjatyw ONZ: 10 zasad United Nations Global Compact (UNGC), CEO Water Mandate oraz Caring for Climate Business Forum.
Dane o działaniach społecznych i ekologicznych opublikowane w niniejszym raporcie, w tym dotyczące wymogów RGI oraz postępach w realizacji zasad UNGC, zostały poddane niezależnej weryfikacji przez Denkstatt GmbH. Dane dotyczące inwestycji w społeczności lokalne są weryfikowane przez London Benchmarking Group.
Zintegrowany Raport Roczny Coca-Cola HBC 2014 „Dobrze jest się dzielić – budowanie zaufania, dzielenie się radością” można pobrać ze strony:
http://www.coca-colahellenic.com/investorrelations/annualreports
Źródło: informacja prasowa