Trwa kampania „Amica for others”

22 maja 2019

Dotyczy firmy: Amica,

Jak zauważać tych, którzy choć są tuż obok, to tak naprawdę bardzo daleko? Jak znaleźć czas dla innych, kiedy nawet dla siebie mamy go tak niewiele? Jak nie przegapić tego, co najważniejsze, czyli relacji międzyludzkich? O tym opowiada film „Amica for others”, który jest zarazem pierwszym etapem projektu o tej samej nazwie. 

 – Chcemy zwrócić uwagę na szerszy kontekst, jakim są relacje z innymi i problemy społeczne, jakim musimy stawić czoło w ciągle zmieniającym się świecie. Jednym z nich jest fakt, że coraz częściej żyjemy osobno. Skupiamy się na sobie, swoich problemach, nie mamy czasu pochylić się nad drugim człowiekiem, uwzględnić jego perspektywę i zrozumieć motywację jego działań. To powoduje zanikanie relacji – nie wiemy lub nie interesujemy się, kto mieszka obok, nie poznajemy swoich sąsiadów na klatce schodowej. Najdotkliwiej dotyka to grup, które nie do końca nadążają za pędem dzisiejszego świata – ludzi starszych. Ich samotność, alienacja jest coraz większym problemem społecznym – mówi Joanna Lewandowska, Strategiczny Menedżer ds. Komunikacji Marki Amica.

O tym właśnie opowiada film „Amica for others”, który jest zarazem początkiem projektu o tej samej nazwie. Film wyreżyserował Marcin Filipowicz – artysta z dużą wrażliwością społeczną, którego krótkometrażowy film „Chłopcy z Motylkami” zagości wkrótce na wielu festiwalach. To pierwsza z planowanych filmowych nowel, przedstawiających różne życiowe historie, skupione wokół ważnych społecznie zagadnień.

Projekt obejmie cykl działań prospołecznych, takich jak projekt badawczy we współpracy z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu czy też działania angażujące w kanałach własnych, które będą realizowane przez markę w najbliższym czasie.

„Amica for others” jest częścią wprowadzonej w ubiegłym roku strategii marki „Amica for living”. Zakłada ona skupienie się na rzeczywistych potrzebach konsumentów i tworzenie rozwiązań jak najbardziej użytecznych oraz odpowiadających na te potrzeby. A także zaangażowanie marki w takie działania, które są dla nich istotne – czy to na poziomie rozwoju produktu, jak i akcji społecznych (np. kampania „Przechowuję nie marnuję”).

źródło: materiały prasowe firmy