Tesco podsumowuje kolejny rok realizacji „Strategii Pomocnych Gestów”

2 lipca 2020

Dotyczy firmy: Tesco Polska,

Tesco Polska opublikowało raport „Strategia Pomocnych Gestów” poświęcony kwestii niemarnowania żywności oraz pozostałych działań CSR w okresie 2019/20. Tylko w poprzednim roku uratowano ponad 3 tysiące ton produktów, które zamiast na wysypiska, trafiły do potrzebujących. Podjęto także szereg działań wspierających pracowników i lokalne społeczności.

Dane dotyczące walki z marnowaniem żywności zostały uwzględnione w raporcie podsumowującym działania „Strategii Pomocnych Gestów”, na której Tesco od lat opiera swoje działania. Do głównych obszarów działania należą: Ludzie, Produkty, Planeta i Miejsca. Od 2013 roku Tesco współpracuje z Bankami Żywności, a także z Caritas i innymi organizacjami, którym przekazuje nadwyżki produktów ze sklepów, pomagając potrzebującym. Kilka razy w roku w sklepach Tesco przeprowadzane są także specjalne zbiórki żywności dla najbardziej potrzebujących.

Od 2017 roku Tesco, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, publikuje dokładne wyniki dotyczące redukcji ilości marnowanej żywności. Raport za okres 2019/2020 wskazuje, że w ciągu czterech lat, dzięki działaniom firmy w Polsce, ilość marnowanej żywności, która nadaje się do spożycia, została zmniejszona aż o 84%. W tym okresie Tesco uratowało przez zmarnowaniem 10 327 ton produktów. Zostały one przekazane Bankom Żywności, Caritas oraz lokalnym organizacjom. W roku budżetowym 2019/20 sklepy Tesco przekazały łącznie ponad 3 tysiące ton żywności: 2 992 ton dla organizacji pomagającym ludziom w potrzebie, a 51 ton trafiło na pokarm dla zwierząt.

Prowadzenie działalności w sposób zrównoważony jest jedną z podstawowych wartości naszej firmy. Cały zespół Tesco, w sklepach, biurach czy centrach dystrybucji, wierzy, że walka z marnowaniem żywności jest bardzo ważna. Nie tylko usprawnia nasze działania, ale też pozwala wspierać potrzebujących i przyczynia się do zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko. W ciągu ostatnich lat w Polsce Tesco ograniczyło ilość marnowanej żywności w naszych operacjach o 43% – znacznie zbliżając się do osiągnięcia Celu ONZ 12.3 wyznaczonego na rok 2030 – podkreśla Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska i dodaje – W tej chwili mniej niż 1% (0,75%) żywności sprzedawanej w sklepach Tesco w Polsce ulega zmarnowaniu. Dzięki rzetelnej klasyfikacji i publikacji danych, jesteśmy w stanie zidentyfikować obszary, który wymagają poprawy i udoskonalać cały system. Jest to niezwykle skuteczne narzędzie w ograniczaniu marnowania żywności, dlatego nieustannie zachęcamy także inne podmioty z branży produkcji żywności i handlu do publikacji swoich danych i podejmowania dopasowanych działań.

W opublikowanym raporcie z realizacji „Strategii Pomocnych Gestów” Tesco podsumowało także działania podjęte na rzecz lokalnych społeczności. W ramach programu „Decydujesz, pomagamy” firma udzieliła wsparcia finansowego wielu organizacjom, przyznając granty na łączną sumę 1 125 000 zł. Ważne miejsce w strategii społecznej Tesco stanowi też edukacja w zakresie niemarnowania żywności. Ten cel realizowany jest m.in. poprzez programy „Od uprawy do potrawy”, w ramach którego najmłodsi uczą się, jak nie marnować, oraz „Zdrowo jeść”, prowadzony przez Fundację Tesco, gdzie nacisk położony jest na właściwe odżywianie dzieci z rodzin potrzebujących wsparcia.

W raporcie Tesco można znaleźć również kwestie związane z opakowaniami, w tym plastikiem, wspieranie lokalnych społeczności, skuteczną współpracę ze wszystkimi uczestnikami łańcucha dostaw, dbałość o pracowników oraz różnorodność i integrację.

Pełny raport jest dostępny na stronie: https://corporate.tesco.pl/media/3077/raport_strategia_pomocnych_gestow_tesco_2019_2020.pdf

źródło: mat.pras.