Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Specjaliści ds. public relations i komunikacji na całym świecie powinni wystrzegać się działań wprowadzających odbiorców w błąd, jak „astroturfing” i nie dyskryminować odbiorców pod względem płci, pochodzenia, religii, niepełnosprawności czy pod względem żadnej innej przesłanki. Między innymi takie zasady zostały zawarte w deklaracji przedstawionej podczas światowego szczytu poświęconemu komunikacji i PR „ICCO Global Summit”, zorganizowanego przez International Communications Consultancy Organisation, na poczatku października w Helsinkach.
Deklaracja Helsińska to zbiór zasad, które muszą być zachowane, aby działania PR i komunikacji mogły być zostać uznane ze etyczne. Nowa Deklaracja oparta jest na Karcie Sztokholmskiej (Stockholm Charter) – dokumencie przyjętym przez ICCO w 2003 roku.
Celem nowego dokumentu jest próba zjednoczenia globalnego środowiska PR na rzecz rozwijania działań etycznych, w związku z rosnącym wpływem public relations na świecie i potencjalnymi zagrożeniami wynikającymi z nieetycznego PRu i komunikacji.
Jak podkreślał Francis Ingham – dyrektor ICCO – branża PR powinna z założenia opierać się na wartościach etycznych. „Deklaracja Helsińska jest ważnym krokiem naprzód” – stwierdził Ingham, dodając, że zasady przedstawione w dokumencie można stosować na całym świecie.
10 zasad PR-u ustanowionych w Deklaracji Helsińskiej (tłumaczenie proto.pl)
źródło: holmesreport.com, proto.pl