Orange Polska pracuje ze startupami nad nowymi projektami

19 lipca 2019

Dotyczy firmy: Orange Polska,

Narzędzie do profilowania grup klientów, system elektronicznych etykiet cenowych, zastosowanie Internetu Rzeczy w licznikach prądu, platforma szkoleniowa oparta na wirtualnej rzeczywistości – to projekty, nad którymi w najbliższym czasie Orange Polska będzie pracować z 9 startupami wyłonionymi w ramach Orange Fab.

– Współpraca z młodymi, ambitnymi startupami, tworzącymi dojrzałe rynkowo rozwiązania jest dla Orange ważna. Dlatego otwieramy się na inne profesjonalne akceleratory korzystające ze środków unijnych. Space3ac i Accelup pozwalają nam głębiej sondować rynek, dotrzeć do większej liczby startupów a tym samym znaleźć najbardziej wartościowe rozwiązania. Program Poland Prize daje możliwość dotarcia także do projektów zagranicznych. Dzięki temu możemy się bardziej skupić na kwestiach merytorycznych i jak najlepszym dopasowaniu nowych rozwiązań do potrzeb biznesowych Orange – powiedziała Bożena Leśniewska wiceprezes ds. rynku biznesowego Orange Polska.

W ramach programów akceleracyjnych Space3ac i Accelup, w których Orange Polska jest odbiorcą technologii, startupy mogą otrzymać do 200 tys. zł na wdrożenie swoich rozwiązań. Program Poland Prize nakierowany jest na wyszukiwanie innowacyjnych rozwiązań z zagranicy.

Startupy oprócz mocnego zastrzyku finansowego na przeprowadzenie pilotażu u odbiorcy technologii, otrzymują szerokie wsparcie mentoringowe – nie tylko od Orange ale też dodatkowe płatne wsparcie rozwojowe z innych źródeł. Mają dostęp do infrastruktury Orange oraz zyskują przestrzeń co-workingową na spotkania z ekspertami lub przyszłymi klientami.

Orange Fab jest międzynarodowym programem dla startupów stworzonym przez Orange. W Polsce wystartował w 2014 r., jako jeden z pierwszych akceleratorów na polskim rynku. Poza Polską obecny jest m.in. we Francji, Izraelu, Japonii, Hiszpanii, Senegalu, Kamerunie, Belgii i Luksemburgu, Jordanii oraz USA. W ramach programu startupy mogą stać się partnerem biznesowym Orange, biorą udział w ważnych wydarzeniach branżowych i zyskują pomoc w wejściu na rynki w krajach, w których działa Grupa OrangeOrange Fab planuje wzmocnić wymiar międzynarodowy programu. Startupy otrzymują możliwość uczestniczenia w wydarzeniach zagranicznych. W najbliższym czasie planowany jest wyjazd na Demo Days jednego z chińskich akceleratorów, co da młodym firmom możliwość zaprezentowania się na tamtym rynku.

Więcej informacji o programie Orange Fab na stronie internetowej.

Źródło: mat. pras.