Nestlé Polska sygnatariuszem Paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych

26 kwietnia 2019

Dotyczy firmy: Carrefour Polska, Coca-Cola HBC Polska, Nestlé Polska, Santander Bank Polska, Unilever,

17 podmiotów – organizacji branżowych, pozarządowych i firm, w tym Nestlé Polska podpisało Polski Pakt na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych.

Sygnatariusze paktu i partnerzy FOB: Carrefour Polska, Coca-Cola HBC Polska, Coca-Cola Poland Services, Nestlé Polska, Santander Bank Polska, Unilever Polska, zobowiązali się do końca 2019 roku stworzyć Mapę Drogową przejścia na bardziej zrównoważone wykorzystywanie tworzyw sztucznych w Polsce. W kolejnych latach firmy, które podpisały Polski Pakt będą promować rozwiązania zapisane w Mapie Drogowej i zachęcać inne podmioty do podjęcia dobrowolnych zobowiązań w tym zakresie. Jednym z ważniejszych celów jest również upowszechnianie przykładów dobrych praktyk, tak aby stały się one standardem prowadzenia biznesu dla jak największej liczby przedsiębiorstw w Polsce.

–Wspólne działania na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych są uzupełnieniem inicjatyw, jakie podejmują firmy – sygnatariusze. Cieszymy się, że razem możemy przyczynić się do wypracowania skutecznych sposobów w tym zakresie. Chciałabym zaznaczyć, że Nestlé Polska w kwietniu ubiegłego roku przyjęło zobowiązanie, na mocy którego do roku 2025 wszystkie opakowania będą się w 100% nadawały się do recyklingu lub ponownego wykorzystania. Ogłosiliśmy, że wprowadzimy znaczące zmiany wszędzie tam, gdzie prowadzimy działalność operacyjną. W tym celu współpracujemy z rządami, organizacjami pozarządowymi, dostawcami, podmiotami zarządzającymi odpadami, sprzedawcami detalicznymi, a także innymi firmami – podkreśla Edyta Iroko, Koordynator ds. Mediów, Nestlé Polska.

Wśród zobowiązań, jakie podjęło Nestlé na rzecz środowiska znalazły się m.in.:

  • eliminacja słomek plastikowych ze wszystkich swoich produktów,
  • wprowadzanie alternatywnych opakowań dla wybranych marek,
  • znajdowanie alternatywnych sposobów dostarczania produktów do konsumentów, takich jak pojemniki wielokrotnego użytku lub systemy dozujące,
  • opracowanie nadającej się do recyklingu butelki biodegradowalnej w morzu,
  • poprawa efektywności procesów zbiórki, sortowania i recyklingu odpadów z tworzyw sztucznych,
  • zapobieganie przenikaniu plastiku do oceanu w Azji Południowo-Wschodniej oraz powstrzymanie dalszego kumulowania się odpadów z tworzyw sztucznych w środowisku,
  • kreowanie nowych zachowań zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy,

Inną ważną inicjatywą Nestlé jest powołanie Instytutu Badań Nad Opakowaniami, którego celem jest praca nad stworzeniem i rozwojem funkcjonalnych, bezpiecznych i przyjaznych dla środowiska rozwiązań w zakresie opakowań produktów.

Źródło: mat. pras.