LPP wydało pierwszy raport zintegrowany

17 maja 2018

Dotyczy firmy: LPP,

LPP, największy polski producent odzieży, partner Forum Odpowiedzialnego Biznesu, właśnie opublikował pierwszy w historii firmy raport zintegrowany pt: „Poznajmy się lepiej”. Stanowi on podsumowanie najistotniejszych informacji z zakresu zrównoważonego biznesu i odpowiedzialności społecznej gdańskiej spółki. Wiele miejsca w raporcie poświęcono łańcuchowi dostaw, w którym na każdym etapie projektowania, produkcji, dystrybucji i sprzedaży podejmowane są działania z zakresu zrównoważonego rozwoju. W raporcie zaprezentowane są także działania z zakresu kultury pracy oraz aktywności społecznej firmy.

LPP to ponad 25 lat doświadczenia w branży, przeszło 1700 salonów obecnych w 20 krajach na 3 kontynentach. To polska firma rodzinna, która od lat swoją aktywnością uwiarygadnia, że bogata oferta marek odzieżowych może efektywnie docierać do milionów klientów na całym świecie, nie tracąc przy tym poczucia odpowiedzialności za otoczenie.

Gdański producent w tegorocznym raporcie zintegrowanym kładzie nacisk na podstawowe wartości, którymi kieruje się podczas tworzenia kolekcji. Objaśnia w jaki sposób cała gama czynników i procesów wpływa na ostateczny kształt oferty jego brandów odzieżowych, ale też wykazuje stopień zaangażowania w działalność społeczną na każdym etapie aktywności spółki.

Proces powstawania kolekcji można w uproszczeniu podzielić na projektowanie, szycie, dystrybucję i sprzedaż. Na każdym z tych etapów, LPP kieruje się odpowiedzialnym podejściem.

Krok 1: Projektujemy

Nad kolekcjami dla pięciu marek firmy pracuje ponad 700 ekspertów tworząc rocznie około 40 tysięcy nowych projektów. Zrównoważone projektowanie to przede wszystkim dobór naturalnych surowców ze zrównoważonych źródeł. Dlatego coraz częściej w kolekcjach gdańskiej firmy klienci mogą znaleźć ubrania z organicznej bawełny. W ubiegłym roku LPP wyprodukowało z jej wykorzystaniem 0,5 mln sztuk odzieży. W ofercie można znaleźć także produkty z lyocell’em – ekologicznym materiałem stworzonym z celulozy drzewnej.

Od 2014 LPP w swoich projektach nie wykorzystuje wełny z króliczej sierści (angory). W 2016 roku zawarte zostało porozumienie z organizacją „Otwarte Klatki”, w ramach którego spółka zrezygnowała ze stosowania naturalnych futer. Przystąpiła tym samym do międzynarodowej inicjatywy Fur Free Retailer. Dodatkowo, Mohito wspiera organizację Responsible Down Standard, dzięki czemu zyskuje pewność, że puch w każdej z wyprodukowanych przez markę kurtek pochodzi z certyfikowanego źródła.

Krok 2: Szyjemy

Kolejnym etapem produkcji jest szycie zaprojektowanych kolekcji przez partnerów biznesowych LPP, prowadzących działalność w Polsce oraz w krajach Europy i Azji. Przystępując do współpracy, każdy dostawca podpisuje Kodeks Postępowania LPP (tzw. Code of Conduct), czyli jasno określone standardy, których przestrzeganie jest wymogiem, a bez którego współpraca ze spółką jest niemożliwa. Zawarte w nim treści uwzględniają kluczowe zapisy konwencji Międzynarodowej Organizacji Pracy i zapisy Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka.

Bezpieczeństwo pracy i przestrzeganie praw osób produkujących kolekcje marek to absolutny priorytet dla spółki. Dlatego w 2013 roku, LPP jako jedyna firma z Polski podpisała międzynarodowe porozumienie ACCORD. W efekcie 86% zidentyfikowanych pierwotnie zagrożeń zostało już zniwelowanych. W 91% fabryk wymieniono lub zmodernizowano instalacje elektryczne, u 78% podmiotów zainstalowano dodatkowe zabezpieczenia przeciwpożarowe, a w 66% zakładów zgodnie z zaleceniami wzmocniono konstrukcję budynków. Dla stron porozumienia szczególnie istotna jest także edukacja pracowników w zakresie bezpieczeństwa pracy. W ramach programu „Safety Committee Training”, do końca 2017 roku przeszkolono 72 000 pracowników bengalskich fabryk. Na kontrolę łańcucha dostaw w latach 2013-2017, LPP przeznaczyło kwotę 16 mln złotych, a budżet na ten cel w roku 2018 wynosi 5 mln zł. Udana współpraca z ACCORD zaowocowała również w styczniu b.r. przedłużeniem umowy z organizacją na kolejne 3 lata.

Krok 3: Dystrybuujemy

Dystrybucja to jeden z kluczowych elementów w procesie produkcji. LPP kładzie duży nacisk na minimalizację negatywnego wpływu na środowisko i szuka rozwiązań, aby w jak najmniejszym stopniu przyczyniać się do generowania zanieczyszczeń. 30% kartonów, którymi wysyłane są produkty – wykorzystuje się ponownie. Pozostała część jest uzupełniana kartonami produkowanymi ze sprawdzonych źródeł, co zapewnia certyfikat FSC (ang. Forest Stewardship Council).

Krok 4: Sprzedajemy

LPP, to także rozbudowana sieć sprzedaży – spółka posiada ponad 1700 salonów w 20 krajach. We wszystkich salonach wykorzystywane są nowoczesne energooszczędne ekrany LED. Wprowadzono także systemy automatycznego zarządzania oświetleniem, pozwalające istotnie zredukować wykorzystanie energii. W najnowszym koncepcie salonów flagowej marki Reserved, wprowadzono system zdalnego zarządzania światłem, dzięki czemu zapotrzebowanie energetyczne salonów zmalało o 18% przy tej samej powierzchni handlowej. W salonach marek LPP stosuje się również systemy pozwalające na obniżenie zużycia prądu przez klimatyzację, stosując metodę free coolingu, czyli chłodzenia powietrzem z zewnątrz.

W 2017 LPP przekazała na cele charytatywne w Polsce środki finansowe i materialne o wartości ponad 2 mln zł.

Raporty do pobrania:

Wersja polska >>

English version >>