Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
L’Oréal, został uznany przez Ethisphere Institute, największą organizację wyznaczającą światowe standardy etyki w biznesie, za jedną z Najbardziej Etycznych Firm Świata roku 2018. To dziewiąte wyróżnienie dla L’Oréal w rankingu Ethisphere Institute. Firma znalazła się wśród trzech wyróżnionych organizacji z sektora kosmetyków i zdrowia. L’Oréal Polska jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu i sygnatariuszem Karty Różnorodności.
– Wartość firmy nie jest oceniana wyłącznie na podstawie wyników ekonomicznych. Ponieważ L’Oréal od zawsze dąży do bycia firmą uczciwą i odpowiedzialną, etyka jest podstawą naszych strategii i codziennych praktyk. Takie podejście spotkało się z uznaniem Ethisphere, co jest dla nas wszystkich powodem do dumy – powiedział Jean-Paul Agon, Prezes L’Oréal. – Kultura etyki i uczciwość przedsiębiorstw stały się istotną częścią oceny firm. Podstawą etyki jest zaufanie, a zrównoważony rozwój naszej Grupy opiera się na kluczowych wartościach L’Oréal: uczciwości, szacunku, odwadze i przejrzystości – skomentował Emmanuel Lulin, Wiceprezes i Dyrektor ds. Etyki L’Oréal.
– Wartość firmy nie jest oceniana wyłącznie na podstawie wyników ekonomicznych. Ponieważ L’Oréal od zawsze dąży do bycia firmą uczciwą i odpowiedzialną, etyka jest podstawą naszych strategii i codziennych praktyk. Takie podejście spotkało się z uznaniem Ethisphere, co jest dla nas wszystkich powodem do dumy – powiedział Jean-Paul Agon, Prezes L’Oréal.
– Kultura etyki i uczciwość przedsiębiorstw stały się istotną częścią oceny firm. Podstawą etyki jest zaufanie, a zrównoważony rozwój naszej Grupy opiera się na kluczowych wartościach L’Oréal: uczciwości, szacunku, odwadze i przejrzystości – skomentował Emmanuel Lulin, Wiceprezes i Dyrektor ds. Etyki L’Oréal.
W 2018 roku wyróżnienia otrzymało 135 przedsiębiorstw, będących przedstawicielami 57 sektorów łącznie z 24 państw. Ich działania wyróżniały się wysokim poziomem zaangażowania w relacje z interesariuszami i lokalnymi społecznościami na całym świecie. Wyraźnym priorytetem stało się badanie i doskonalenie kultury organizacyjnej, rzeczywiste przywództwo, a także dbanie o przejrzystość, różnorodność i włączanie wszystkich grup społecznych.
– W 2017 roku zdecydowanie zmienił się kierunek prowadzonych na arenie międzynarodowej rozmów i coraz głośniej zaczął wybrzmiewać głos światowych korporacji. Firmy działające według wspólnych zasad praworządności stanowią obecnie największą siłę społeczeństwa, która może znacząco wpłynąć na obecną sytuację. Na tym tle Najbardziej Etyczne Firmy Świata wyróżniają się szczególnie wzorowym przywództwem – powiedział Timothy Erblich, Dyrektor Generalny Ethisphere „Serdecznie gratuluję wszystkim pracownikom L’Oréal kolejnego wyróżnienia w rankingu Najbardziej Etycznych Firm Świata. To wielkie osiągnięcie!” Chciałabym podkreślić, jako długoletni pracownik oraz Korespondent ds. Etyki L’Oréal Polska, że Kodeks Etyczny jest podstawą działań wszystkich pracowników firmy. Aby wzmocnić zachowania etyczne, staramy się budować zaufanie, poprzez transparentną komunikację i otwarty dialog z pracownikami. Nagroda Ethisphere Institute jest świadectwem, że nasze działania w zakresie uczciwości i odpowiedzialności w biznesie podążają w dobrym kierunku.” – powiedziała Agnieszka Dratwicka, Korespondent ds. Etyki L’Oreal Polska & L’Oreal Warsaw Plant.
– W 2017 roku zdecydowanie zmienił się kierunek prowadzonych na arenie międzynarodowej rozmów i coraz głośniej zaczął wybrzmiewać głos światowych korporacji. Firmy działające według wspólnych zasad praworządności stanowią obecnie największą siłę społeczeństwa, która może znacząco wpłynąć na obecną sytuację. Na tym tle Najbardziej Etyczne Firmy Świata wyróżniają się szczególnie wzorowym przywództwem – powiedział Timothy Erblich, Dyrektor Generalny Ethisphere „Serdecznie gratuluję wszystkim pracownikom L’Oréal kolejnego wyróżnienia w rankingu Najbardziej Etycznych Firm Świata. To wielkie osiągnięcie!”
Chciałabym podkreślić, jako długoletni pracownik oraz Korespondent ds. Etyki L’Oréal Polska, że Kodeks Etyczny jest podstawą działań wszystkich pracowników firmy. Aby wzmocnić zachowania etyczne, staramy się budować zaufanie, poprzez transparentną komunikację i otwarty dialog z pracownikami. Nagroda Ethisphere Institute jest świadectwem, że nasze działania w zakresie uczciwości i odpowiedzialności w biznesie podążają w dobrym kierunku.” – powiedziała Agnieszka Dratwicka, Korespondent ds. Etyki L’Oreal Polska & L’Oreal Warsaw Plant.
Etyka i wyniki
To już kolejny rok, w którym Najbardziej Etyczne Firmy Świata udowadniają, że przestrzeganie standardów i praktyk etycznego biznesu ma odzwierciedlenie również w dobrych wynikach finansowych. Według Ethisphere wynik spółek giełdowych znajdujących się na liście Najbardziej Etycznych Firm Świata przewyższał indeks giełdowy U.S. Large Cap Index o 10,72% przez pięć lat oraz o 4,88% przez trzy lata, co potwierdzają badania. Ethisphere nazywa to Etyką Premium.
Metodologia i Zasady przyznawania punktów
Podstawą oceny ratingowej jest Ethics Quotient® (EQ, pol. współczynnik etyki) metoda, która pozawala na dokonanie analizy ilościowej wyników danego przedsiębiorstwa w obiektywny, konsekwentny i wystandaryzowany sposób. Zebrane informacje pozwalają na dogłębne zbadanie wybranych kluczowych obszarów, dzięki czemu nie ma konieczności uwzględniania wszystkich aspektów zarządzania, ryzyka, zrównoważonego rozwoju, zgodności ze standardami i etyki.
Punkty przyznawane są w pięciu kluczowych kategoriach, wg odpowiadających im wag: etyka i zgodność ze standardami (35%), społeczna odpowiedzialność biznesu (20%), kultura etyki (20%), zarządzanie (15%), kierownictwo, innowacyjność i reputacja (10%). Ocenie poddawane są wszystkie zgłoszone organizacje, które w kolejnym etapie otrzymują cenną wiedzę na temat tego, jak wypadają na tle najlepszych podmiotów.
Czytaj więcej o metodologii >>
Etyka w L’Oréal
Filozofia działania L’Oréal opiera się na fundamentach etycznych i wartościach, takich jak: uczciwość, szacunek, odwaga i przejrzystość, ktore wyznaczają kierunek rozwoju organizacji i przyczyniają się do kreowania jej wizerunku. Prezentowane zasady są podstawą polityki Grupy w zakresie zgodności ze standardami, odpowiedzialnych innowacji, zarządzania środowiskiem, społecznej odpowiedzialności i filantropii. Ambicją L’Oréal jest stanowienie przykładu dla innych międzynarodowych przedsiębiorstw oraz włączenie etyki na stałe do praktyk biznesowych.
Więcej informacji na temat etyki w L’Oréal można znaleźć na stronie: http://www.loreal.com/group/governance/acting-ethically.aspx
źródło: materiały prasowe