Coca-Cola zachęca do aktywnego świętowania z okazji Światowego Dnia Środowiska

5 czerwca 2019

Dotyczy firmy: Coca-Cola HBC Polska,

Coca-Cola już kolejny raz aktywizuje pracowników, aby zrobili coś dobrego dla środowiska. Z tej okazji, firma zorganizowała dla swoich pracowników plogging, czyli bieganie połączone ze zbiórką odpadów. Ale to nie wszystko. W tym roku, Coca-Cola postanowiła pójść o krok dalej i razem z partnerem biznesowym, firmą CHEP, zorganizowała ekorywalizację, której celem jest promocja zdrowego stylu życia i wsparcie Fundacji Łąka.

Nic tak nie mobilizuje jak rywalizacja, a tym bardziej jeśli jej nadrzędnym celem jest troska o środowisko. W tym roku, Coca-Cola postanowiła zainicjować ekowyzwanie. Do końca czerwca, pracownicy obu firm, mogą dołączyć do ekowyzwania, aby wesprzeć powstanie kolejnej miejskiej łąki w Warszawie. Wystarczy zostawić samochód w garażu i przesiąść się na rower, hulajnogę lub rolki i mierzyć dystans z pomocą aplikacji Endomondo. Wykręcone w ten sposób kilometry, zostaną przeliczone na wsparcie finansowe, które trafi do Fundacji Łąka, zakładającej miejskie łąki. Akcja potrwa do końca czerwca.

Wspólne spędzanie czasu, aktywność fizyczna na świeżym powietrzu i sprzątanie okolicy – to właśnie te elementy łączy w sobie idea ploggingu. W dniu Światowego Dnia Środowiska, Coca-Cola już kolejny raz postanowiła wykorzystać rosnącą popularność tej formy aktywności fizycznej i zaprosiła do wspólnej zabawy swoich pracowników. Zespół wolontariuszy co tydzień będzie spotykał się, aby na świeżym powietrzu (po spacerze, truchtaniu, bieganiu, jeździe na rolkach lub rowerze) posprzątać okolicę Kanału Żerańskiego, który znajduje się w sąsiedztwie siedziby firmy. Akcja potrwa do 3 lipca.

Inicjatywa podejmowana w ramach Światowego Dnia Środowiska to kolejne przedsięwzięcie, przez które Coca-Cola pokazuje swoje zaangażowanie w ochronę środowiska.

– Wspólnie z naszymi partnerami strategicznymi realizujemy kompleksowy, wieloletni plan, który bezpośrednio odnosi się do kwestii związanych z opakowaniami. Celem inicjatywy „World Without Waste” („Świat bez Odpadów”) jest zebranie i recykling ekwiwalentu każdej sprzedawanej przez nas butelki lub puszki do 2030 roku. Na tym polu, firma odnosi coraz większe sukcesy. Tylko w 2018 roku, we współpracy z partnerami, zebraliśmy do recyklingu w całej Grupie Coca-Cola HBC Hellenic średnio 45% naszych opakowań trafiających do rąk konsumentów, w tym butelek plastikowych, szklanych i puszek – mówi Zoran Bogdanovic, dyrektor generalny Coca-Cola HBC.

Źródło: mat. pras.