Coca-Cola postawi w Warszawie automaty do recyklingu opakowań

31 maja 2019

Dotyczy firmy: Coca-Cola HBC Polska,

W ramach globalnej akcji #NeverSettle Coca-Cola we współpracy z Miastem Stołecznym Warszawa ufunduje miastu 10 nowoczesnych automatów do oddawania opakowań szklanych, plastikowych i aluminiowych.

Kampania Coca‑Cola #WciążZmieniamy (ang. #NeverSettle) koncentruje się na trzech kluczowych obszarach, w których koncern chce odgrywać aktywną rolę: aktywizacja kobiet i młodych, odpady opakowaniowe i ochrona zasobów wodnych.

Ten drugi obszar realizowany jest w ramach inicjatywy „Świat bez odpadów”, ogłoszonej podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos w styczniu 2018 roku. Głównymi celami marki są: stworzenie opakowania, które zawiera co najmniej 50% materiału pochodzącego z recyklingu oraz recykling takiej samej liczby opakowań, ile trafia do konsumenta.

Innym istotnym celem jest partnerstwo Coca-Coli z wieloma organizacjami i instytucjami na rzecz wspierania zdrowego, wolnego od zanieczyszczeń środowiska. Zgodnie z tym marka podjęła współpracę z Miastem Stołecznym Warszawą i Fundacją Nasza Ziemia, w ramach której koncern przekaże mieszkańcom stolicy 10 nowoczesnych automatów do oddawania opakowań. Pierwsza tura 5 maszyn zostanie rozmieszczona w przestrzeni miejskiej jeszcze przed wakacjami, kolejne 5 – jesienią.

Automaty dostarczy polska firma EcoTech System oferująca zaawansowane rozwiązania wspierające działania ekologiczne. Maszyny przyjmować będą butelki plastikowe PET, aluminiowe puszki oraz butelki szklane. W zamian oddający opakowania, przy użyciu specjalnej aplikacji, otrzyma punkty, które będzie mógł wymienić na różnego rodzaju benefity, jak np. zniżki na komunikację miejską, bilety do kina czy zniżki na kawę w wybranej sieci kawiarni.

– To pierwsza tego typu inicjatywa realizowana w tak dużej skali. Dobrze łączy się z naszą kampanią edukacyjną, w której przypominamy warszawiankom i warszawiakom o zasadach recyklingu. Docelowo recyklomaty staną w lokalizacjach, które cieszą się popularnością, m.in. przy ul. Ząbkowskiej i pl. Bankowym – mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Źródło: nowymarketing.pl