Biedronka daje 100 tys. zł debiutującym artystom w konkursie „Piórko”

8 lipca 2020

Dotyczy firmy: Jeronimo Martins Polska,

Przeczytanie tego komunikatu zajmuje jedynie 3 minuty. Dla początkujących ilustratorów te 3 minuty mogą zdecydować o całej przyszłej karierze. Jeśli po przeczytaniu zgłoszą się do tegorocznego konkursu Biedronki „Piórko 2020”, będą mieli szansę na wygraną w wysokości aż 100 tys. zł. Prace graficzne należy nadsyłać poprzez stronę piorko.biedronka.pl. Właśnie mija półmetek II etapu, artyści mają czas na nadsyłanie ilustracji do 30 lipca br.

Każdy rysownik stawia czoła wielu wyzwaniom – realizuje pomysły wymagających klientów, cierpliwie doskonali warsztat, walczy z brakiem weny. Wszystkie te próby odchodzą w niepamięć, gdy na okładce książki pojawia się jego nazwisko, a praca zostaje bardzo hojnie wynagrodzona. To właśnie staje się udziałem zwycięzcy w konkursie „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Warunki wygranej są dwa: po pierwsze trzeba być debiutantem, bez publikacji książkowych w portfolio, a po drugie: trzeba mieć mnóstwo talentu. Niełatwe? O tym, że takich osób jednak nie brakuje, co roku przekonują się jurorzy Piórka, do których należą znakomite nazwiska ze świata sztuki i mediów. Co roku jury ocenia kilka tysięcy prac tekstowych i graficznych, a od początku istnienia konkursu Biedronki nadesłano ich ok. 26 tysięcy. Od 2015 roku powstało już pięć książek dla dzieci w ramach „Piórka”: „Szary domek”, „Córka bajarza”, „Nieustraszony Strach na Wróble”, „Mały Saj i wielka przygoda” oraz „O królewiczu, który się odważył”. Wszystkie trafiły na półki sklepów Biedronka w całym kraju. Łącznie sprzedały się w ponad 220 tys. egzemplarzy.

Narysowani przyjaciele

Najpierw do Piórka zgłaszają się debiutujący pisarze, nadsyłając opowiadania dla dzieci w wieku 4-10 lat. Ten etap mamy już za sobą: 23 czerwca czek na 100 tys. zł otrzymała poznanianka Agnieszka Syczyło, za historię „O Malwinie i tajemnicy Dziadka piwnicy”. Teraz pora na grafików, którzy mają za zadanie stworzyć do opowieści o Malwinie ciekawe ilustracje. Co jest kluczem do sukcesu? Technika nadesłanej pracy nie jest tu istotna. To, co liczy się dla jury, to umiejętność dopasowania warstwy graficznej do treści zwycięskiej książki i ciekawa „kreska”. Artysta po prostu musi sprawić, by mali czytelnicy Piórka mogli zobaczyć bohaterów opowieści i stać się ich przyjaciółmi – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor do spraw komunikacji w sieci Biedronka i juror „Piórka”.

Czego zaś twórcy powinni się wystrzegać?

Warto, aby uczestnicy konkursu pamiętali o tym, że ilustracja jest nierozerwalnie związana z tekstem, ale nie powinna dosłownie go obrazować. Jej zadanie to pogłębianie literackich doznań, a do takiego wyzwania rysownik powinien podchodzić indywidualnie i nie powielać utartych schematów – mówi Katarzyna Nowowiejska, przewodnicząca kapituły konkursu w kategorii Ilustracje.

Prace należy zgłaszać poprzez formularz na piorko.biedronka.pl. Termin nadsyłania ilustracji mija 30 lipca. Rozstrzygnięcie tego etapu konkursu zaplanowano na początek września, a nowa książka trafi do sprzedaży w sieci Biedronka w listopadzie.

źródło: mat.pras.